Як ДПАУ перевіряє ПДВ - звітність.

ДПАУ наказом від 18.04.2008 р. № 266 затвердила Примірний порядок взаємодії органів державної податкової служби при обробці розшифровок податкових зобов'язань і податкового кредиту по ПДВ у розрізі контрагентів (далі - Порядок).

Як зазначено в самому Порядку, він введений з метою вдосконалення адміністрування ПДВ, руйнування схем мінімізації податкових зобов'язань, ліквідації віртуального податкового кредиту по ПДВ, повноти декларування податкових зобов'язань і забезпечення своєчасності відшкодування ПДВ в умовах введення системи подання платниками ПДВ розшифровок податкового кредиту й податкових зобов'язань у розрізі контрагентів.

Незважаючи на те що цей документ не зареєстрований у Мін'юсті, податкові інспекції на місцях взяли всі його вимоги на озброєння (навіть ті, які не відповідають чинному законодавству). Тому рекомендуємо всім підприємцям - платникам ПДВ уважно ознайомитися із цим Порядком.

Порядок містить докладний опис процесу прийому й обробки податкової звітності по ПДВ. Так, на етапі прийому податкової звітності працівником податкової служби здійснюється її візуальний контроль. При цьому перелік інформації, що перевіряється інспектором, наведений у пп. 2.1.1 Порядку. Якщо за результатами візуального контролю не виявлені недоліки в представленій податковій звітності, то вона реєструється й вважається прийнятою.

Після цього працівник підрозділу ведення й захисту податкової звітності "переносить інформацію з первинних звітних документів платника ПДВ на паперових носіях і звітних документах, наданих платниками ПДВ в електронному виді, в електронну базу податкової звітності органа ДПС". Таким чином, і в п. 2.6 цього Порядку чітко зазначено, що податковий інспектор не має права відмовити платникові податку в прийомі податкової звітності на паперових носіях.

На наступному етапі обробки податкової звітності здійснюється автоматизована перевірка й передача інформації в центральну базу даних податкової звітності державної податкової служби. Податкова звітність, зібрана в центральній базі даних, зіставляється засобами системи автоматизованого зіставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПАУ. При цьому відбувається виявлення платників, що занизили суму податкових зобов'язань або завищили суму податкового кредиту.

 

За результатами автоматизованого зіставлення даних звітності по ПДВ всіх платників, які відбили у своїй звітності операції з контрагентами, ділять на три категорії.

До нульової категорії належать платники податків, у яких не виявлені розбіжності при звіренні показників податкової звітності контрагентів, а задекларований податковий кредит відбитий у податкових зобов'язаннях контрагентів з урахуванням припустимого рівня розбіжностей, встановленого ДПАУ(правда, податківці не сказали нічого про розмір цих розбіжностей).

До першої категорії належать платники податків, у яких при звіренні виявлені розбіжності, у результаті яких задекларовано податкового кредиту менше, ніж податкових зобов'язань контрагентом.

У другу категорію потраплять платники, у яких виявлені розбіжності при звіренні показників податкової звітності контрагентів і суми задекларованих податкових зобов'язань менше, ніж суми податкового кредиту, відбиті контрагентами. У цій групі також виявляться й ті платники, які включили в податковий кредит суми ПДВ на підставі документів, виписаних суб'єктом господарювання, незареєстрованним платником ПДВ, або виписаних платником ПДВ, що не представляє податкову звітність по ПДВ.

За результатами розподілу податківці на місцях будуть перевіряти платників у наступній послідовності: друга категорія; нульова й перша категорія з негативним значенням; нульова й перша категорія.

У розділах III, IV і V Порядку описаний порядок проведення камеральної, документальної невиїзної й позапланової виїзний перевірок. Справжнім винаходом ДПАУ є поділ документальної невиїзної (або камеральної) перевірки на два окремих види.



Оригінал статті «Як ДПАУ перевіряє ПДВ - звітність.»   -
Головна сторінка сайту «Український портал аудиту»   -